• Image

Zdrave skrivnosti Japonske prehrane

Washoku je ime za tradicionalno japonsko hrano, ki po svetu zbuja pozornost ne samo zaradi drugačnih okusov, temveč tudi zaradi pozitivnih učinkov, ki jih ima na zdravje. Gre za zelo uravnoteženo in hranilno bogato prehrano, ki se precej, če že ne močno, razlikuje od zahodnega načina prehranjevanja. Je vir nenehnih raziskav. Nedavno pa so ugotovili tudi njene blagodejne učinke na mentalno zdravje, pri tem so poleg miso juhe, izpostavili tudi riž.

Japonska hrana (FOTO: Freepik)

Skupina raziskovalcev iz Hokkaido univerze, šole za medicino in Tenshi fakultete iz Japonske, je analizirala prehranske navade in mentalno ter telesno zdravje Japonske populacije: študija je zajela 278 fizično in duševno zdravih posameznikov starih 40 let in več. Raziskovalci pa so ocenjevali dnevni vnos riža in hrane iz riževe osnove, rezancev in žit, in sicer jih je zanimal vnos te hrane pri vseh treh glavnih obrokih (zajtrk, kosilo, večerja) ter njihov učinek na počutje. Prišli so do zaključka, da se je posameznikom, ki so uživali riž izboljšala kakovost spanja in življenja nasploh. Kar pa žal ne velja za ljudi, ki so uživali kruh in rezance – z izboljšano kakovostjo življenja tu niso našli nobene povezave.  Je pa kombinacija riža in miso juhe ali riža in sojine paste prav tako pozitivno vplivala na telesno in duševno zdravje. Ta podatek tudi ne preseneča, saj miso npr. vsebuje flavonoide, ki pomagajo pri obnavljanju možganskih funkcij ter krepijo spomin.

Kaj je v tradicionalni Japonski hrani skrivnostnega?

Vsebuje naravno prisotne okuse – za razliko od zahodnega načina prehranjevanja, Washoku ne vsebuje aditivov in umetnih ojačevalcev okusa. Okusi se s posebno pripravo hrane črpajo iz naravno prisotnih sestavin.

Washoku prehrana ne vsebuje sladkorjev – za sladkanje uporabljajo t.i. »sake« in »mirin« – za primerjavo: na 100 gramov sestavine, le-ta vsebuje le 58 gramov sladkorja, za razliko 100 gramov belega sladkorja, ki vsebuje kar 98 gramov čistega sladkorja in je v zahodni prehrahni tako priljubljen.

Je prehrana, ki je bogata z, več ali manj, samo kuhano zelenjavo.

Enostavna za pripravo.

Vsebuje bogate in uravnotežene obroke – Ichi ju san sai, ki velja za najbolj osnovno Washoku obrok, je sestavljen iz glavne jedi, dveh stranskih, riža ter miso juhe. Vsak obrok vsebuje riž in miso juho. Glavna jed je običajno riba ali meso, stranski del pa je sestavljen iz zelenjave, gob in morskih alg.

VIR: health.news