• Image

Sprostitvene tehnike rešitev za zdravje ljudi

Po svetu že dolgo časa ugotavljajo, da so različne sprostitvene tehnike in metode, ki povezujejo delovanje uma in telesa, izredno učinkovite za zdravje ljudi in bi morale postati del preventive tudi v zdravstvu.

Študija, ki so jo naredili v Splošni bolnišnici Massachusetts – partnerski instituciji univerze Harvard (MGH), v ZDA so želeli pokazati, da obstaja rešitev, ki bo ljudem pomagala do kakovostnega življenja, zdravja in dobrega počutja ter bi morala biti del preventivnega delovanja z namenom ohranjanja zdravja ljudi, ki bi razbremenila tudi zdravstveni sistem. Kot poročajo na strani alternativemedicine.news so danes daleč največja težava s stresom povezane zdravstvene težave kot so npr. depresija, anksioznost in so takoj za rakavimi obolenji ter obolenji srca in ožilja, ki pa so po mnogih raziskavah, prav tako posledica doživljanja dolgotrajnega stresa.

Sprostitvene tehnike rešitev za zdravstveni sistem in ljudi

Raziskovalci MGH so raziskali vpliv metod kot so meditacija, joga, molitev in druih tehnik, ki delujejo na povezavo med umom in telesom, na zdravje ljudi. Preučili so podatke več kot 4000 udeležencev t.i. Benson-Henry sprostitvenega programa 3RP (ang. Relaxation Response Resiliency Program), ki so prisostvovali med letom 2006 in 2014. Podatke udeležencev so primerjali s kontrolno skupino, ki je demografsko in zdravstveno ustrezala udeležencem programa. Pri obeh skupinah so vzporedno spremljali pogostost obiskov pri zdravniku oz. uporabo zdravstvenih uslug. Pri udeležencih 3RP programa so ugotovili za 43 odstotkov manj obiskov zdravnika oz. uporabe zdravstvenih uslug že v prvem letu obiskovanja programa. Zdravstvena področja, kjer so opazili največji upad med posamezniki so bila: gastrointestinalno, mišično-skeletno, nevrološko in kardiovaskularno. Raziskovalci pravijo, da s tovrstnimi programi lahko naučimo ljudi sproščanja in obvladovanja stresa kot odlično orodje za preventivno delovanje: preprečevanje bolezni, dobro počutje in tako zmanjšamo tudi obremenitev zdravstvenega sistema in stroškov povezanega z njim.

Eden izmed so-avtorjev študije je bil tudi sam Herbert Benson, ustanovitelj Benson-Henry Inštituta za »mind-body« medicino (ang. Benson-Henry Institute for Mind Body Medicine). Benson je povedal, da je njihov cilj ljudi izobraziti na področju doseganja dobrega počutja in zdravja s pomočjo omenjenih tehnik. In naslednji korak je razširiti informacije, kako koristne so te alternativne metode lahko. Vodja te študije, James E. Stahl pa je povedal, da bi bilo vsekakor boljše, da bi te metode ljudem ponudili že v okviru javnega zdravstva kot pa da bi čakali, da jih poiščejo sami, kajti niso vsi posamezniki enako dojemljivi za tovrstne stvari. »Tovrstne metode niso drage, brez kakršnihkoli tveganj in bi morale postati del osnovnega preventivnega programa,« zaključi vodja študije.

Kakšno moč ima meditacija je pokazala še ena (izmed mnogih) študija v kateri so ugotovili, da je samo ena ura meditacije dovolj, da zmanjšamo vpliv stresa na telo in um.  Redno izvajanje pa je povezano tudi z boljšo koncentracijo, zmanjšanjem bolečin in izboljšanjem imunskega sistema. Zaradi učinkovitosti joge pa so na Kitajskem začeli kar joga kompanijo, s katero želijo zmanjšati depresijo in anksioznost pri študentih.

Na alternativemedicine.news še zaključijo, da gre za izjemno preproste in učinkovite tehnike za doseganje dobrega počutja, ki se jih lahko hitro naučimo, a žal se še vedno premalo ljudi zaveda, kako lahko pomagajo ljudem.

Vir: www.alternativemedicine.news