• Image
  • Image

Nega in zaščita las poleti

Veliko slišimo in preberemo o zaščiti kože v poletnem času. A prekomernemu soncu ni izpostavljena samo koža, ampak tudi naši lasje, na katere velikokrat pozabimo. Zaradi škodljivih vplivov sonca, potrebujejo več nege in seveda tudi ustrezno zaščito. Janja Vidmar iz frizerskega salona Gong zato svetuje, da pred poletjem obiščemo frizerja, ki nam bo postrigel konice in svetoval ustrezno nego. Z Janjo smo govorili predvsem o tem, kako naj izberemo čim bolj naravne preparate za nego sicer zdravih las in lasišča ter o domačih pripravkih.

V poletnih in pomladnih mesecih se veliko gibamo zunaj, izpostavljeni smo soncu, morski vodi, na kopališčih pa tudi kloru. Jasno nam je, da moramo pred izpostavljenosti soncu zaščititi svojo kožo, na lase pa velikokrat pozabimo. Zakaj? »Če smo izpostavljeni soncu, čutimo kožno opeklino, na laseh pa ne, kar pa ne pomeni, da se lasje zaradi škodljivih vplivov sonca ne poškodujejo.« pravi Janja.

Lasje poleti na morju

Zakaj zaščititi tudi lase?

Las je sestavljen iz treh plasti. Notranja plast se imenuje sredica ali medula. Srednja plast oz. skorja, daje lasem prožnost in elastičnost. Zunanja plast vrhnjica oz. kutikula, sestavljena iz poroženelih celic, ki daje lasu čvrstost oz. trdnost. »Torej, če so naši lasje izpostavljeni škodljivim vplivom, se lahko poškoduje lasna vrhnjica in skorja. Lasna vrhnjica začne pokati, lasje se cepijo, ko je poškodovana vrhnjica, škodljivi vplivi segajo do srednje plasti, las izgubi na prožnosti in se zlomi. Stranke mi velikokrat rečejo: » K frizerju ne hodim, ker želim imeti dolge lase, a mi nikakor ne rastejo.« Dejstvo je, da lasje rastejo, a lasne konice ne zdržijo vsega napora, zato se odlomijo oz. odpadejo.« razlaga frizerka.

Sonce lahko poškoduje tudi lasišče, čemur so bolj izpostavljeni predvsem tisti, ki imajo tanke lase, lase počesane na prečo, zelo kratke lase postrižene s strojčkom za striženje las ali pa tisti, ki imajo redke lase.

»Lasje sicer ščitijo lasišče, a je kljub temu v poletnih mesecih oz., ko smo izpostavljeni soncu,  dobro zaščititi lasišče in lase s pokrivalom. Če imate daljše lase pa si jih lahko spnete v rahel čop.« svetuje Janja.

Sestavine v preparatih za nego

Na tržišču danes najdemo zares ogromno preparatov za nego. Vse sestavine v njih žal niso naravne in zato dolgoročno prej škodljive kot koristne. »Dobro je poskrbeti, da uporabljamo profesionalni hidratantni šampon, balzam in masko, ki povrne lasu vlago in prožnost ter ne vsebuje sulfatov, fosfatov in parabenov. Razpršilo ali olje za zaščito las pred UVA in UVB žarki priporočam, a svetujem, da ne vsebuje alkohola in umetnih silikonov ( Dimethicone, Cyclomethicone,…). Alkohol las suši enako kot kožo. Umetni silikoni, sicer dajejo svilnat občutek, a se na dolgi rok nalagajo na lase, jih zadušijo, zato se lasje zlomijo. Priporočam, da uporabljajmo izdelke, ki vsebujejo naravne silikone (Dimethicone Copolyol. Laurly Metihicone Copolyol,…). » svetuje Janja.

Kaj pa iz domače omarice?

»Priporočljiva je uporaba kokosovega olja. Ta vsebuje tudi naravni zaščitni faktor 4. Preden se odpravimo na plažo/bazen tako majhno količino nanesemo na lase, saj bo olje zaščitilo las pred morsko vodo in klorom. Po kopanju pa je potrebno lase obvezno umiti z navadno vodo.

Nega las poleti sonce

Kokosovo olje se lahko nanese na lase in lasišče tudi pred uporabo šampona. Na laseh ga tako pustimo cca pol ure, nato si jih umijemo z nežnim hidrantnim šamponom ter na koncu obvezno uporabimo balzam ali masko za lase. Za lase je zelo dobro olivno, mandljevo, arganovo olje, med in avokado. Vse sestavine lahko med seboj kombiniramo in si pripravimo domače maske za lase, ki bodo lase zaščitile in nahranile.

Janja svetuje naslednjo masko za poletne dni:

Potrebujete  ½  zrelega avokada, ki ga olupite in zmečkate, dodate 2 žlici kokosovega olja in 2 žlici medu. Vse skupaj premešate in nanesete na suhe lase ter pustite delovati vsaj pol ure. Masko umijete ter očistite lase  z nežnim hidratnim šamponom, po umivanju pa nanesite še hidratno masko ali balzam.

Članek je informativne narave in ne nadomešča nasvet ustreznega strokovnjaka ali zdravnika. Pred ukrepanjem se posvetujte z njim/a.